vineri, 1 aprilie 2011

Triunghiul lui Pascal

Intodeauna credinta mea in Dumnezeu a intrigat pe cei din jur, dar niciodata nu au incercat nici o persiflare, stiind de posibilitatea mea de a riposta cu argumente interminabile. 
Intr-un experiment facut intr-o comunitate tribala, lipsita de orice legatura cu civilizatia moderna, s-a proiectat un film politist. La final au fost intrebati ce au vazut. Doua gaini pe o pajiste, a fost raspunsul tuturor. Intr-adevar, pentru citeva secunde aparea acea secventa. Privitorii retinusera ceea ce avea legatura cu gradul de civilizatie si modul lor de viata. Intr-o oarecare masura, pare firesc sa avem interesul directionat in functie de nivelul nostru de cultura, de interesele noastre intelectuale, de formatia, deprinderile si obsesiile noastre.
Cu citiva ani in urma, am descoperit studiile stiintifice legate de memoria apei, filmul aparut pe internet, a fost ca o suma a tot ceea ce citisem pina atunci. Fireste, l-am dat mai departe, gasindu-l foarte interesant. Persoanele din jurul meu sint ocupate cu probleme prea serioase, asa ca, nu am gasit nici un partener de discutii asupra ideilor dezbatute in film.
Ieri, am gasit in mail mai multe mesaje de la oameni care ignorasera cu ani in urma acele informatii despre memoria apei, in care mi se cerea sa ma rog...pentru apa
Pascal, in ciuda aportului adus matematicii si stiintelor exacte, a devenit celebru cu scrierile sale folozofice. Pariul lui Pascal, incearca sa demonstreze existenta lui Dumnzeu, folosidu-se de teoria  probabilitatilor ''daca Dumnezeu exista si sunt catolic, cistig viata vesnica... daca nu, nu am nimic de pierdut''
Tragedia din Japonia a atras atentia si celor mai rationali si pre_ocupati oameni, carora am curajul sa le repet, Pascal avea dreptate: ''Dumnezeu exista pentru ca este cel mai bun pariu''
btw: Dumnezeu, Apa si Noi