marți, 2 noiembrie 2010

So what

astazi am asistat la o discutie in care cineva se lamenta de perioada ciumei rosii deorece a trebuit sa faca multe intreruperi de sarcina. a fost pentru prima data cand am realizat ca, pentru unii, pe lunga lista a frustrarilor din acea vreme, se adauga si aceasta. personal, am reusit sa ma salvez din acea perioada de trista amintire, cufundindu-ma in preocupari care-mi faceau placere, facind comentarii cu apropiatii mei despre emisiunile de la Europa Libera si amuzindu-ma copios cu bancurile despre Bula, era o forma de autoterapie, fiecare si-a cautat o forma de rezistenta. 
astfel am inteles si indelednicirea lui Ion Birladeanu din perioada ceausista, nereusind sa pricep de ce este considerat un artist, fie el, chiar si de pop art. cei drept, omul a declarat ca a '' facut colaje pentru oameni destepti''. i-am cautat pe acestia si nu am  prea gasit pe cei care sa ma destepte si pe mine. singura persoana pe care o creditez, este artistul Devis Grebu, al carui punct de vedere il impartasesc. la cea mai importanta manifestare dedicata artei moderne, Tirgul Art Basel, cerberii care s-au ocupat cu selectarea artistilor, l-au omis de pe lista pe Ion Birladeanu.
laurii in aceasta afacere, in opinia mea, ii apartin de drept, galeristului Dan Popescu, merita aplauze la scena deschisa. cartea aparuta la editura Polirom, '' Eu si Dali '', te poate duce cu gindul ca scenariul romanesc a luat-o inaintea celui american. 
chiar si in penibila indigenta la care sunt obligati unii artisti sa traiasca, mi se pare absurd modul  in care a fost descoperit acest ''mare artist '' , Ion Birladeanu.
...ca artist, pina la urma, este vorba de strategie daca vrei sa fii cunoscut. daca esti bun sau nu, numai criticii de arta sint abilitati sa-ti aprecieze valoarea.
iar vis-a-vis de ''artistul'' din discutie, am gasit mai mult exaltari ale unor persoane necompetente sau implicate direct in acest proiect.
...so what,  ar spune unii, dar sa nu uitam, autentici sint artistii de la Metallica ! ;)