duminică, 23 ianuarie 2011

Elita

printre treburile serioase din noaptea aceasta, si-au facut loc si citeva pauze de joace. deoarece imi plac conversatiile inteligente si de bun simt, sint o ascultatoare fidela a postului Romania Radio Actualitati, unde, in mare masura, predomina acestea. mai sint si momentele comice, ele sint in exclusivitate acelea care fac obiectul discursului politic. de curind, a fost rindul lui Traian Basescu care si-a dat iarasi cu stingu'n dreptu' explicind ambasadorilor straini acreditati la Bucuresti cine a fost Emil Cioran, pledind astfel pentru  emigrarea con<fratilor sai. de cele mai multe ori, ascult emisiunile de la radio fiind prinsa si in alte treburi, de aceea am crezut ca nu am procesat corect informatiile, pentru o clipa, chiar l-am suspectat ca a inceput sa se ocupe de filozofie luindu-si in serios rolul sugerat in ''Republica'' lui Platon, unde, daca-mi amintesc eu corect, sugera conducerea cetatii de catre  intelepti, adica de filozofi. daca tacea, filozof raminea...asa, nu-i ramine decit sa-si joace cu pirghiile de care dispune rolul lui Gyges, care i-a facilitat nepermis de multe beneficii.
in fine,  nu am citit eu prea multa filozofie, dar imi place atunci cind o fac, sa simt ca mi se da o tema inteligenta de gindit. ultima carte cu greutate ...pe care am incercat s-o citesc, a fost ''Fiinta si timp'', n-am reusit, m-am consolat, putini au fost care l-au inteles pe Heidegger, altfel nu s-ar fi scris atit de multe carti referitor la acest subiect. ajunsesem la o singura lectura cu iz intelectual, editorialul lui Andrei Plesu din ''Dilema Veche'', pe care in ciuda nenumaratelor gafe facute la scena deschisa, imi placea sa-l urmaresc, pina cind, a facut publica o scrisoare primita la redactie din partea unei tinere care avusese curajul sa-l contrazica in ceea ce priveste ideea de originalitate. i-a repetat de atitea ori numele, incit mi s-a parut a fi o rafuiala personala. chiar daca aceasta vendeta ar fi avut argumente care sa ma convinga de demersul sau, tot m-ar fi deranjat, din partea unei persoane care a citit ...jde' mii de pagini cu filozofie, pina la urma, gasesc ca rolul ei era sa-l faca mai intelept. imaginea mea despre ardeleni este foarte buna, am cunoscut numai citeva persoane care mi-au confirmat-o, ce a inteles domnisoara care si-a declinat identitatea in scrisoarea trimisa la redactie? criza a cuprins si modele intelectuale, un tinar are nevoie de asa ceva, abia acum am inteles de ce  mereu mi-am proiectat mintea in trecut, acest lucru ii determina pe multi care ma cunosc sa ma rasfete, spunindu-mi domnita, si trebuie sa recunosc...imi face o mare placere! pina la urma, este greu sa fii o persoana cu staif, nici papionul nu-i poate masca lipsa. Andrei Plesu si-a  asumat rolul de formator intr-o revista de cultura, aducindu-mi  aminte de rubrica care exista in ziarele vechi, unde fetele de pension in dilema primeau raspuns...de la matusa Aglaia. locul cel mai potrivit l-as vedea intr-un blog personal, dind posibilitatea celui interesat la dialog, pentru ca, oricit ar parea de banal accesul la internet, situatia este mult mai trista, multi nu beneficiaza de aceasta minunata facilitate.
de fapt, cind am inceput sa scriu acest post, gindul meu era la mail ul trimis unui prieten, pe care-l anuntam ca auzisem o frintura din interviul luat domului Alexander Baumgarten , cu ocazia coferirii unei recompense pentru aportul adus culturii romane. sincer, despre Alexander Baumgarten, auzizem de la acest prieten, colaborator la o parte din traducerile sale si chiar si mai mult, un priten al acestuia. nu m-am lasat influentata de parerile acestuia, care puteau fi subiective, am avut singura ocazia sa-mi dau seama ca este o persoana care si-a indreptat munca pentru a face ceva concret pentru cultura romana, umplind niste goluri pe care cei care studiaza filozofia, cu siguranta aveau nevoie de ele.
ma bucur ca am avut curiozitatea sa caut despre ce premiu era vorba, nu am gasit interviul de simbata seara, dar am dat peste acesta, care raspunde celor care nu au inteles din '' Seringa'' lui Arghezi ce inseamna elita.
felicitari domnului Alexander Baumgarten pentru premiul de excelenta primit, dumnealui chiar face parte din elita!